Direktlänk till inlägg 17 mars 2014

Förlora♥

Av Emelie - 17 mars 2014 11:30

Att förlora någon♥



Att förlora någon är jobbigt. Spelar ingen roll hur pass nära man var. Är det någon man alltid har känt blir det jobbigt. Att förlora två på inte ens ett år blir tyngre.


Förra året, 6dagar innan jag skulle fylla 12 fick jag veta att min kusin hade tagit sitt liv. Det underlättar att han valde det själv men att ha den där känslan av man vet att, jag kommer inte träffa honom igen, gör det mycke jobbigare. Vi hade stött bort varandra under en tid. Han valde att ha droger,alkohol och massa annat skit i sitt liv. Jag valde att stöta bort allt sånt. Vi tappade kontakten. Den 1 januari 2013 träffades vi igen. Han var uppe hos mormor och morfar, jag och min mamma skulle dit.

Under hela resan satt jag och va orolig över att han skulle göra något mot min mamma.

Det var det första han skulle göra.

Han var påverkad av droger och alkohol så han var ju inte sig själv.

Han blev lugn och vi gick in. Det va lugnt till en början. Sen hände något. Han hade somnat i mormors och morfars säng. Mamma väckte honom.

Han började springa runt och allt. Tänker inte gå in på detaljer. Det va i alla fall sista gången jag såg honom. Han blev 18år, 3månader och 5dagar. 


Nu inte ens 10månader senare har det hänt igen. Fast den här gången var det inte med fri vilja. Min yngsta "bonus" bror sen 7år tillbaka dog i en bilolycka mellan Mora och Älvdalen i Lördags. Det står om det på dt.se och säkert en massa andra ställen. Och i alla fall på dt så står det att han var 20. Det är inte riktigt helt sant. Han var 18 och skulle i Oktober fylla 19.

Han var på väg till Mora för att hämta hans klasskompis.Dom skulle ha en "helkväll" tillsammans. Han kom aldrig fram.

Han fick sladd på bilen och krockade in i en mötande bil. En tjej ringde hem till min mamma och "bonus" pappa och berättade att hans puls va låg.

När han var 16år förlorade han sin mamma. Hon dog av  hjärnblödningar. 

Vi kunde prata om allt! Vi kunde sitta i timmar och prata. Han litade på mej och jag på honom. Vi höll varandras hemligheter och hjälpte varandra. Det sista vi gjorde tillsammans var att vi gjorde mat och pratade planer inför sommaren. Jag skulle va med han på ett evenemang som vi har här varje år.

Han blev 18år, 4månader och 20dagar.


Jag tolv år och ska fylla 13. Jag har en syster som är 17 och min kusin är 15 i år. Jag är orolig för min syster,min kusin och..mej..

Under inte ens ett år har jag förlorat 2 viktiga personer. Det får inte bli någon mer.


Borde jag som 12/13åring ha den erfarenheten jag har?


Ja, jag vet att det finns yngre som har varit med om värre saker men det här är illa för mej.


                                 //Emelie 

 
 
Ingen bild

niniz

17 mars 2014 12:00

Usch vad hemskt :( Haft turen att bara förlora husdjur och för mig har det varit illa nog... Kan inte tänka på hur det känns att förlora någon annan. :( Du har nog haft otur, men det är ju otroligt olika vad man har varit med om... jag har haft otroligt tur. :(

niniz.bloggplatsen.se

Emelie

20 mars 2014 00:25

Det är svårt att tänka på det för mej också. Ja det är ju det men man får ju vara glad för de man har också:)

 
Ingen bild

Becca

17 mars 2014 12:26

Jag vill börja med att beklaga sorgen, gud så tungt, kan relatera till känslan, 2 av mina familjemedlemmar dog inom ett år också, 2013, och d är okej att d gör ont, tänk inte att andra har d värre, för ont är ont även om d så är här eller i Afrika. Vet att detta är små ord från en främling, men livet blir bättre. Kämpa på vännen du har hela livet framför dig <3 Tror inte dina älskade i himmelen vill att du spenderar det fyllt med sorg <3 // Becca

Emelie

17 mars 2014 13:07

Jag antar att det är okej. Ja, livet kan ju inte vara ett helvete för alltid. Det tror inte jag heller. Tack så mycket för dina fina ord, dom betyder mycket♥ Lycka till med framtiden och hoppas du slipper förlora fler♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 11 februari 2015 20:53

Fy på mig! Jag gillar ju att blogga:( Men det är svårt när man har lite annat att göra:p Jag vill verkligen fortsätta! Men då behöver jag hjälp för har inget kuligt att skriva om:( Hjälp mig nu!:D Vad vill ni läsa om här om jag ska komma igång igen?:...

Av Emelie - 15 november 2014 15:03

Inget uppdaterande                                          lXl Norrtäje på Torsdag                                        lXl Stockholm på Fredag                                       lXl Idol live samma dag                                    ...

Av Emelie - 2 november 2014 15:51

Vi försöker igen;)♥ Mitt nya bloggnamn fick jag av en "kompis" som har börjat kalla mej Emii:) Jag tycker att det låter sött så det får bli mitt bloggnamn      Vet inte vad jag ska skriva då jag inte har så mycket intressant som hänt:...

Av Emelie - 15 augusti 2014 12:03


Är det här sant? Kommer fan dö!! Om det här är sant så får jag frysa ihjäl uppe i Nordpolen! För dit kommer dom då inte!!    Snälla.. Säg att det inte är sant.. Men i så fall kanske dom inte ens klarar av kylan här... Jag hatar spindlar!!   ...

Av Emelie - 13 augusti 2014 18:37

Jag fortsätter städa.. Har hunnit med två till lådor och rensat ur gamla kläder ur min garderob. Fortsätter imorn också..  På fredag ska jag på en sminksak grej:p Hoppas att lär mej någoting:) Har varit och kollat på Secret.se och har hittat några...

Presentation


Hej alla! Jag är en tjej på 14år som försöker att fortsätta leva livet:)♥ Jag har lärt mej att man ska vara glad för allt man har, medans man har det♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Tips på BRA bloggar:)♥

Omröstning

Färg på bloggen?! HJÄLP MEJ!
 Svart,vitt,grått
 Svart/vit,rosa
 Blå,rosa/grönt

Kategorier

Gästbok

Sök i bloggen

Arkiv

Transparent Sexy Pink Heart

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards